По бира на ден за здрав чревен микробиом

микробиом

Изследователите смятат, че бирата може да окаже благоприятно влияние върху чревния микробиом.

  • Изследователите казват, че една бира на ден, независимо дали е алкохолна или безалкохолна, може да помогне за разнообразяване на чревния микробиом на мъжете.
  • Експертите казват, че докато разнообразието в червата като цяло е полезно, какъв тип бактерии процъфтяват също е важно.
  • Те отбелязват, че кимчи, кисело зеле, джинджифил, лук и чесън също са храни за изграждане на микробиоми.

Една бира на ден може да поддържа чревната ви флора здрава, показват нови изследвания.

Изследователите съобщават, че 22 здрави мъже, които са пили 330 ml – алкохолна или безалкохолна бира дневно в продължение на четири седмици, са имали по-голямо бактериално разнообразие в чревния микробиом и по-добри маркери за чревно здраве, отколкото преди началото на проучването.

Нещо повече, изглежда, че една бира на ден не увеличава телесното тегло, телесната мастна маса или други негативи за сърдечно-метаболитните маркери, според проучване , публикувано в Journal of Agricultural and Food Chemistry.

Вашият чревен микробиом е от решаващо значение за вашето здраве

„Разнообразието само по себе си не е непременно добро или лошо“, каза д-р Винсент Б. Йънг, професор в катедрата по микробиология и имунология на Мичиганския държавен университет. „Всичко това означава, че там има много различни видове микроби. Разнообразието увеличава шансовете може би да имате налични „добри“ микроби, но можете да имате разнообразна микробиота, на която липсва критична функция. Това е ключовото. Не е само това, което е там, но и това, което правят.

През 2015 в едно проучване, изследователите казаха, че са наблюдавали повишаване на активността на фекална алкална фосфатаза. Нейният дефицит изглежда „увеличава риска от заболяване чрез промени в микробиома, повишено чревно възпаление и пропускливост. Това води до системно възпаление и потенциален сепсис“.

Въпреки това може да е трудно да се направят категорични заключения от това проучване поради неговия размер и факта, че толкова много за микробиома все още е неизвестно.

„Нашето разбиране за популацията на микробиома в червата е точно като да имаме телескоп на Луната и да гледаме хората на Земята и да питаме: „Каква е ролята на всеки индивид в тяхното семейство в тяхната среда и тяхната личност?“ ” Д-р Ашкан Фархади , гастроентеролог в MemorialCare Orange Coast Medical Center във Фонтан Вали, Калифорния, каза : „Нашето разбиране е толкова грубо.“

„Едно нещо, което знаем е, че пиенето на бира може да увеличи разнообразието и знаем, че много болести намаляват разнообразието“, добави той. „Виждаме липса на разпространение и разнообразие от микроби във връзка с много състояния, както системни, така и чревни. Така че разнообразието, като цяло, обикновено е добър знак.

Хранене и пиене за здрави черва

Въпреки че не трябва непременно да започвате да пиете бира, за да подобрите здравето на червата, ако се наслаждавате на вкуса и искате най-здравословния вариант, изследователите казват, че може да пиете безалкохолна бира, която е също толкова полезна за червата, колкото и алкохолната версия.

Други храни за изграждане на микробиома включват кимчи, кисело зеле, джинджифил, лук и чесън.

Но както при пиенето на алкохол, умереността и тук е ключова.

„Твърде много пробиотична или пребиотична храна може да доведе до размножаване на много микроби в червата и това може да доведе до подуване на корема, защото тези бактерии произвеждат много газове от всички хранителни вещества, които получават“, обясни Фархади. „Това може да бъде нож с две остриета. Така че умереността е ключът, особено когато науката изостава от всички реални неща, които се случват в червата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.