Как да регулираме скоковете в захарта след хранене

Ако се опитвате да регулирате диабета, вече знаете, че е важно да следите нивата на кръвната си захар. Но как можете да се справите с рязко увеличение на нивата, което идва след като ядете? Нарича се “постпрандиална” кръвна глюкоза и ако предприемете някои прости стъпки, можете да я контролирате и да избегнете някои здравословни проблеми.

Защо трябва да държите нивата на кръвната захар под око

Когато кръвната ви захар е висока, можете да получите симптоми като замъгляване, което затруднява фокусирането или ясното мислене. Енергията ви също може да бъде засегната, възможно е да се почувствате нервни или мрачни. Ако нивата ви паднат твърде много, можете дори да припаднете. В дългосрочен план, ако кръвната ви захар се повиши, може да сте изложени на риск от сърдечни заболявания, инсулт, бъбречно заболяване или други проблеми.

Как да измерите своите пикове

Американската диабетна асоциация (ADA) препоръчва да проверявате нивата на кръвната си захар непосредствено преди хранене с кръвна проба от пръст и отново 1 до 2 часа след първата хапка. Продължете така около седмица. Запишете часа и единиците на кръвната захар. Запишете на бележка всичко, което смятате, че може да повлияе на нивата ви като лекарства или упражнения. И не забравяйте да отбележите какво точно сте яли, заедно с размера на порциите и количеството въглехидрати.

Какви нива са твърде високи след хранене? Експертите имат леки разминавания в това какво трябва да бъде числото, но ADA казва, че в общия случай нивото на кръвната захар трябва да бъде под 180 mg/dL, 1 до 2 часа след хранене. Говорете с вашия лекар за това към какво трябва да се стремите и не коригирайте лекарството си, без първо да се допитате до него.

Как да управляваме пиковете на захарта след хранене

Използвайте лекарство, което работи за вас

Правилната програма за инсулин или лекарства може да окаже голямо влияние. Като цяло, когато говорим за пикове след хранене, продукти, които се работят бързо и за кратко време, са по-добър избор от тези, които работят бавно за дълъг период от време. Вашият лекар може да ви каже повече за вашите възможности. Следете кръвната захар преди хранене. По този начин, дори и да се повиши след хранене, няма да е толкова драматично. Гледайте какво ядете. Ограничете сладкото, белия хляб, ориза, тестените изделия и картофите. Те са склонни да предизвикат повишаване след хранене. Типът мазнини, които ядете, също може да играе роля. Едно проучване показва, че може да успеете да ограничите пиковете на кръвната захар след хранене, ако пропуснете храни с много масло и вместо това изберете храна, приготвена с малко зехтин.

Яжте закуска всяка сутрин за да предотвратите рязко покачване на захарта

Дори когато бързате да излезете от , не си позволявайте да я пропуснете. Проучване показва, че хората с диабет, които не закусват, получават по-високи скокове на кръвната захар след обяд и вечеря.

Кое е идеалното сутрешно хранене? Може да е просто богато на протеини. Малко проучване показва, че когато хората ядат закуска от 500 калории, която съдържа 35% протеин, нивата на кръвната им захар след хранене са по-ниски от тези, които започват деня си с храна с високо съдържание на въглехидрати. Но все пак се консултирайте с вашия лекар, за да видите какво е подходящо за Вас.

Отидете на разходка след вечеря

Това е здравословен навик за всички, но ако имате диабет, това също е добър начин да изгорите допълнително глюкоза от храната, която сте поели.

Прием на хранителни добавки с цел регулиране на захарта

Приемът на натурални продукти е ефикасен и безвреден метод за справяне със завишените нива на кръвна захар. Такъв продукт е 100% екстрактът от Цейлонска канела от Здравитал! Тя регулира нивата на кръвната захар и може да предотврати резките пикове след хранене

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.