Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

4 мита за покачването на мускули

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Ако сериозно се ангажирате с програма за изграждане на мускули, трябва да бъдете много внимателни къде ще получите съвета си. Бодибилдингът и фитнесът са мултимилиардна индустрия с нови уебсайтове, които се появяват всеки ден. Много от така наречените „експерти“ там наистина нямат представа за какво говорят. Те са мотивирани само от продажбата на скъпи хапчета, прахове и „чудодейни програми“. Ако не внимавате, може в крайна сметка да попаднете на някои фатални клопки за изграждане на мускули, които буквално ще унищожат вашите печалби и ще ви попречат да постигнете мускулната физика, която желаете. Тази статия разкрива 4 много често срещани мита за изграждането на мускули.

Мит №1: За да изградите мускули, трябва да постигнете „помпа“ по време на тренировка. Колкото по-голяма помпа постигнете, толкова повече мускули ще изградите

За тези от вас, които тепърва започват, „pump“ е усещането, което получавате, когато кръвта се задържа в мускулната тъкан, когато тренирате с тежести. Мускулите ще се подуят и тялото ви ще се чувства по-голямо, по-стегнато, по-силно и по-мощно. Въпреки че пъмпът се чувства фантастично, то има много малко, ако има нещо общо с правилното стимулиране на мускулите ви да растат. Пъмпът е просто резултат от повишен приток на кръв към мускулната тъкан и със сигурност не е показател за успешна тренировка. Успешната тренировка трябва да се оценява само от концепцията за прогресия. Ако сте успели да вдигнете повече тежест или да направите повече повторения, отколкото през предходните седмици, значи сте свършили работата си.

Мит №2: Изграждането на мускули ще ви направи по-бавни и по-малко гъвкави

Този се връща към старите времена, когато хората описваха културистите като „обемисти“. Противно на това, което може би си мислите, изграждането на значително количество чиста мускулна маса всъщност ще ви ускори, вместо да ви забави. Мускулите са отговорни за всяко движение, което тялото ви прави, от бягане до скачане до хвърляне. Изводът е, че колкото по-силен е мускулът, толкова повече сила може да приложи. Наличието на по-силни и мускулести крака означава повишена скорост на крака. Така и наличието на по-силни и мускулести рамене означава способността да хвърляте по-далеч. Силните мускули са способни мускули, а не обратното. При всяка програма за изграждане на мускули е важно да се включи правилен режим на разтягане. Това е с цел да се поддържа здравословен обхват на движение в ставите. Без разтягане мускулите ви ще се скъсят (станат стегнати) и ще причинят нараняване.

Мит №3: Не се притеснявайте за перфектната форма, вдигайте колкото е възможно по-тежко

Използването на добра форма при всяко упражнение е един от най-важните фактори за растежа на мускулите. Ако използвате лоши техники като люлеене, отпускане на глава или използване на инерция, докато вдигате тежести, тогава вие не увеличавате максимално ползите от това упражнение. Използването на тези лоши техники за повдигане ще ангажира “помощните” мускули. Това ще ограничи изолацията на първичния мускул, причинявайки наранявания при тренировка и лоша стойка. За да получите максимален мускулен растеж, фокусирайте се върху свиването на основния мускул, като същевременно поддържате добра стойка.

Мит № 4: Ако искате мускулите ви да растат, трябва да „усетите изгарянето“!

Това е още едно огромно погрешно схващане във фитнеса. Усещането за “парене”, което е резултат от интензивни тренировки с тежести, е просто резултат от млечната киселина (отпадъчен продукт от обмяната на веществата. Те се секретира в мускулната тъкан, докато тренирате. Повишените нива на млечна киселина нямат нищо общо с мускулния растеж и всъщност могат да забавят вашите резултати, вместо да ги ускорят. Можете да ограничите производството на млечна киселина, като тренирате в по-нисък диапазон на повторения от 5-7, а не в традиционния диапазон от 12 и повече.

[blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [ux_products equalize_box=”true” ids=”2356,2461,2193,2177,2175″]
Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни