8 дейности за практикуване на осъзнатост

Осъзнатост

Практикуването на осъзнатост набира популярност като начин за облекчаване на стреса, успокояване на тревожността и по-голямо присъствие и ангажираност в живота.

С малко предвидливост, почти всичко, което правите, може да се превърне в занимание, което да ви успокоява.

Ежедневните дейности за осъзнаване предлагат много възможности да забавите темпото, да се разтоварите и да сте по-наясно със себе си и заобикалящата ви среда.

Пешеходна медитация

Медитацията при ходене е точно това, което звучи: форма на медитация, която практикувате по време на ходене, често в права линия или кръг.

Можете да го правите почти навсякъде, независимо дали ходите на работа, разхождате се из квартала или излизате с децата си в парка.

Внимателно шофиране

Ако шофирате колата си, можете да се включите в процеса, като се фокусирате върху теглото на превозното средство под вас, текстурата на пътя, по който шофирате, звука на гумите срещу чакъла, дори формата и усещането на седалката.

“Еднозадачност”

Вероятно (правилно!) сте се досетили, че еднозадачността е обратното на многозадачността. Всичко, което изисква, е да се отдадете напълно САМО ВЪРХУ ЕДНА ЗАДАЧА.

Ако работите на компютъра, фокусирайте се върху една задача в даден момент. Колкото и да не искате, затворете всички раздели на браузъра, които не са свързани с проекта, върху който работите. Това може да помогне за освобождаване на умственото пространство и дори може да създаде лазерен фокус.

За да задълбочите практиката, съсредоточете се върху:

  • как дишате
  • как се чувства тялото ви на седалката или как краката ви се чувстват на пода, ако стоите
  • структурата и стойката на тялото ви

Внимателно хранене

Внимателното хранене е начин да превърнете нещо, което правите всеки ден, в практика за осъзнаване.

Можете да направите времето за хранене по-внимателно с няколко основни практики като например да дъвчете бавно, за да се насладите на всяка хапка.

Други съвети, които може да искате да опитате, са:

  • Опитайте да ядете с недоминиращата си ръка.
  • Яжте първите няколко минути от храненето си в мълчание и се съсредоточете върху вкусовете, ароматите и текстурата на храната си.
  • Изключете телевизора си и оставете телефона си, докато ядете.

Градинарство

Градинарството е чудесен начин да практикувате осъзнатост и да се свържете с природата едновременно. Задайте си проста задача, като засаждане на семена или поливане на цветя.

Докато правите това, поставете ръката си в почвата и усетете нейната текстура. Влажно ли е или сухо? Топло ли е или хладно? Позволете си да се насладите на процеса, сякаш сте дете, което играе.

Забележете времето – не чрез ума си, а чрез вашите усещания. Настръхвате ли от студа или имате пот по челото от горещото слънце?

Забележете всякакви други форми на живот около вас, като “бърбореща” катерица или чуруликаща птица.

Пъзели

Пъзелите са чудесен начин за изостряне на ума, но също така са и практика за осъзнатост. Те изискват фокус, внимание към детайла и присъствие на ума, като същевременно са забавни и възнаграждаващи.

Звукотерапия и музикална терапия

Ако се чувствате привлечени от музиката като лечебно средство, може да се възползвате от лечението със звук. Пуснете музика/звук, който ви успокоява и просто се отпуснете и се насладете на момента.

Оцветяване и рисуване

В наши дни рафтовете на магазините изобилстват от книги за оцветяване за възрастни, така че е лесно да вземете една и да я използва. 

Освен това, не е задължително само да оцветявате, можете да започнете свой арт проект от нулата!

В заключение

Практикуването на осъзнатост е изключително лесно и същевременно, предизвикателно начинание, което всеки трябва да опита!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.