Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Как да запазим фигурата по време на празниците?

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Наближават празниците, които събират семейството и създават у нас усещане за топлина и уют. Вкусна храна, много усмивки и веселие съпровождат вечерта ни, но дни след това осъзнаваме, че сме прекалили със сърмичките на мама, а кантарът изписва “ГРЕШКА”.

Декември е времето в годината, което ни подтиква да нарушаваме здравословното си хранене, да похапваме бисквитки и да прекаляваме с някои вкусни, но определено много нездравословни храни. Много от нас напълняват около Коледа и Нова година. Килограмите, с които често се борим до пролетта – или дори по-дълго, се появяват в тези няколко дни на празници и веселие.

Не е чудно, че напълняваме, когато ядем по Коледа. Класическата коледна вечеря с предястие, основно и десерт, включително напитките, които често са алкохолни, са около 1500 калории, дори повече.

Как да излезем от хватката на коледната вечеря?

Опитайте тази Коледа с малко по-различна коледна вечеря: вместо мазно свинско месо например, поднесете на семейството си вкусна печена пуйка или риба, приготвени във фурна. Особено подходящи са студеноводните риби като пъстърва, сьомга, костур или скумрия. Двата избора съдържат по-ниско количество мазнини и няма да оставят у вас усещане за тежест.

Основното правило за коледната вечеря, макар и нетипично за нас, е да не оставяте всички ястия на масата. Когато масата е отрупана, много по-трудно ще се лишим от желанието си да нападнем храната като освирепели хищници.

Мазнината за приготвяне на празничната вечеря

Друг трик за запазване на храната здравословна, но същевременно вкусна, е мазнинанта, с която готвим. Повечето ястия, познати на българската кухня, съдържат високо количество мазнина. Използвайте свинска мас, кокосово масло или зехтин, според зависимост от ястието. Слънчогледовото олио е една от най-вредните за здравето ни храни. Мазнината трудно се усвоява от организма и колкото и вкусно да е яденето с нея, то определено влияе изключително отрицателно на нашето здраве.

Преди сервиране на коледната вечеря е добре да поднесете нискокалорична супа или салата

Предястието засища, което няма да ви остави да се тъпчете по време на вечерята. По същия начин, чаша вода преди ядене може да ви накара да хапвате по-малко.

Десертите по празниците

Още повече опасни за вашето тегло могат да бъдат десертите на коледна вечеря: Избягвайте десерти с високо съдържание на мазнини като шоколадови сладки. Ако приготвяте тиквеник може да използвате пълнозърнести кори, да го приготвите с мазнина като кокосово масло например. Тиквата е ниско калорична, а орехите, които често използваме в приготвянето на сладкиша, са богати на много витамини.

Усещането за ситост настъпва само 15 до 20 минути след започване на хранене. Така че отделете време, докато се храните, може би дори си направете кратка почивка между отделните храни. Това ще ви попречи да ядете повече, отколкото тялото ви се нуждае.

Посудата за празниците също е важна

Когато сервирате основното – сервирайте в малки чинии. Друг начин да намалите количеството на храните, които консумирате, е да се храните от по-малки чинии. Визуално чинията ще е пълна, но в действителност ще приемете по-малко храна по Коледа.

Капан: Високо количество калории се съдържат и в греяното вино

На коледните базари горещо греяно вино с голямо разнообразие от вкусове ни привлича, особено когато навън са ниски температурите. Можете бързо да изпиете три или четири чаши – но внимавайте: една чаша греяно вино съдържа над 200 калории. Вместо втора чаша от него е по-добре да изпиете горещ плодов чай или горещ портокалов сок.

Намалете калориите и коледните бисквитки по празниците

Бисквитките са просто част от сезона на Коледа, но повечето бисквитки са направени предимно от масло и захар. Но с няколко трика можете лесно да спестите калории, когато печете бисквитки.

Използвайте пълнозърнесто брашно за печене вместо пшенично брашно. Тъй като пълнозърнестото брашно съдържа повече витамини и фибри, които от своя страна подпомагат храносмилането. Бисквитките с овесени ядки или сушени плодове също са особено препоръчителни, тъй като те също съдържат много фибри.

Можете също да намалите малко количеството захар, посочено в рецептата, а ако искате да я замените, може да използвате мед. Той се явява като здравословен подсладител, дар от природата. Освен това не бива да украсявате изпечените бисквитки допълнително с шоколадова или захарна глазура – това също е лесен начин да намалите калориите и да поддържате един здравословен баланс. Ако не искате сладките ви да са без шоколад, украсете само част от бисквитката.

Когато приготвяте сместа може да направите по-малко количество, така че да имате ограничен брой сладки, които да похапвате по Коледа. Така ще намалете приема на калории през семейните празници.

Движение след коледна вечеря

Ако тренирате редовно дори по време на коледните празници, лесно можете да избегнете излишните килограми, тъй като увеличеният разхода на енергия по време на тренировка означава, че допълнителните калории, които също се консумират, лесно се изгарят отново. Изведете семейството си на разходка или отидете на да се пускате с шейни с децата си.        

Дори при битка със снежни топки в градината или съвместно изграждане на снежен човек, килограмите започват да се топят. Освен това, с малко упражнение на чист въздух също изчезва усещането за преяждане, което обикновено изпитвате след обилна коледна вечеря.

В заключение

Не забравяйте обаче – не всичко е на всяка цена. Нека в тези дни запазим доброто си настроение, не изпитваме вина за всяка хапка и да прекараме едни светли и приятни семейни празници. Коледа е времето от годината, в което да станем по-добри, да си припомним, че все пак най-важното нещо е семейството и времето с него.

А след празниците, тук сме ви подготвили няколко трика да се върнете обратно във форма изключително бързо.

[row v_align=”middle”] [col span=”4″ span__sm=”12″] [divider align=”center” width=”100%” color=”rgb(85, 156, 31)”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″ align=”center”] [follow style=”fill” align=”center” scale=”123″ facebook=”https://www.facebook.com/Zdravital-109470794899162″ instagram=”https://www.instagram.com/zdravital/” tiktok=”https://www.tiktok.com/@zdravital?lang=en”] [/col] [col span=”4″ span__sm=”12″] [divider align=”center” width=”100%” color=”rgb(85, 156, 31)”] [/col] [/row] [blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ ids=”4296,4193,5077,4258,4349″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [ux_products equalize_box=”true” ids=”6081,2779,2177,2175,2185,2197″]
Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни