Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Здравословно хранене, на което може да се наслади цялото ви семейство.

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp
Здравословно хранене - Здравитал

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Съдържание

Опитвате ли се да се храните по-здравословно?

Ако е така, не сте сами. От стрес и натоварени работни графици до бюджетни ограничения и ограничен достъп до храна, много фактори могат да попречат на здравословните навици. Освен това членовете на семейството, не винаги са съгласни един с друг какво да ядат.

Родителите, които следват специална диета, може да се хранят по различен начин от останалата част от семейството. Склонните към избухване малки деца, може да отказват да ядат, докато кръстосват ръце с отвращение. Тийнейджърите може да спрат на спирката, когато се прибират от училище и да пропуснат семейната вечеря.

Въпреки че може да изглежда непосилно със смесица от внимателно планиране и желание за гъвкавост е възможно да научите семейството си на същите по-здравословни навици.

Ето 16 реалистични съвета за по-здравословно хранене като семейство.

Освободете се от съвършенството

Независимо от това, което социалните медии може да ви накарат да вярвате, няма идеален начин да се храните по-здравословно. Това означава, че вашите ястия не трябва да са скъпи, сложни или отнемащи много време. Вместо това е важно да бъдете реалисти и да направите най-доброто, което можете, за да помогнете на семейството си да направи здравословен избор. Освен това, като се освободите от напрежението да имате перфектна диета, е по-вероятно да намерите по-здравосровен начин на хранене, който работи за вашето семейство.

Избягвайте етикетирането на храни като забранени

Въпреки че някои съставки със сигурност са по-хранителни от други, е важно да се насърчава здравословната връзка с храната, като се избягват изрази като „лоши“ или „забранени“. Освен това прекаленото ограничаване може да създаде стрес и напрежение около часовете за хранене.

Направете здравословното хранене свързано със здравето, а не с теглото.

Не само, че диеттите са неподходящи за деца, но обсъждането на телесното тегло пред деца може да доведе до разстроени мисли и поведение около храненето. Вместо да говорите за съдържанието на калории или мазнини в храната, съсредооточете се върху ползите от нея, като например вкуса или хранителните вещества, които осигурява. По същия начин, помислете да говорите с децата си за това да обичат тялото си и да се отнасят към него с доброта. В края на краищата, слушането на положителен разговор от родителите може да помогне за изгражданеото и поддъражнето на здравословен образ на тялото и самочувствие при децата.

Поддържайте планирането на хранене просто

Планирането на хранене е чудесна стратегия за спестяване на време, тъй като трябва да пазарувате само веднъж или два пъти през седмицата. Въпреки това, вземането на решение кои рецепти да направите може да бъде трудно.

Въпреки че има време и място за изпробване на нова фантастична рецепта, която сте намерили, най-добре е да се придържане към прости идеи за хранене през седмицата.

Един от начините да рационализирате процеса е като базирате ястиятана  на това, което имате в момента у дома. Освен че ви спестява време и пари, използването на това, което имате под ръка, намалява хранителните отпадъци.

Друг съвет е да превърнете планирането на хранене в процес на сътрудничество, като държите лист хартия или дъска в кухнята, за да създадете текущ списък с идеи за хранене, за които цялото семейство може да допринесе.

Ако сте се уморили да правите едни и същи ястия всяка седмица, прегледайте стари готварски книги, които може да събират прах в мазето или на тавана и отбележете рецепти, които искате да приготвите като семейство.   

Направете приготвянето на храна приоритет

Едно от най-често срещаните препятствия, е липсата на време за приготвяне на домашни ястия и закуски. Въпреки че може да изглежда като голям ангажимент, отделянето на час или два за приготвяне на различни ястия и закуски, всъщност може да ви спести време през седмицата. Първата стъпка към превръщането на приготвянето на храна в приоритет е да прегледате графика си и да отделите определено време за приготвяне на храна.

Опитайте да разпределите отговорностите за приготвянето на храна между членовете на семейството. Няма нищо срамно и в преките пътища за приготвяне на храна, като закупуване на предварително нарязани пресни или замразени продукти, пълнозърнести хани в микровълновота фурна.

Хранете се заедно

Храненето заедно като семейство, без разсейване, има много предимства, включително насърчаването на по-здравословни хранителни навици, насърчаване на връзката и подпомагане на социалното и емоционалното развитие. Освен това проучванията показват, че децата на семейства, които се хранят заедно са склонни да ядат по-малко вредна храна и повече плодове и зеленчуци.

Ето няколко съвета за насърчаване на хранене без разсейване:

  • Направете масата за вечеря зона без телефони.
  • Включете се в разговор около масата, като задавате бавни, провокиращи размисъл въпроси.
  • Дайте на всеки член на семейството задача, като например да помогне с готвенето, подреждането на масата или миенето на чинии.
  • Включете повече пресни, замразени или консервирани зеленчуци

Един от най-лесните начини да ядете зеленчуци е като ги включите в ястия, които семейството ви вече харесва.  Ако използвате зеленчуци вместо силно преработени меса като колбаси и пеперони, можете лесно да направите вечерта за пица по-здравословна, без да излизате твърде далеч от зоната на комфорт на вашето семейство.

Притеснявате се от цената? Има много начини да спестите пари от продукти.

Например сезонните зеленчуци често са по-евтини и с по-добър вкус от извънсезонните селекции. Замразените зеленчуци са друга чудестна възможност, тъй като те са също толкова питателни, колкото пресните зеленчуци.

А ако имате ограничен достъп до пресни продукти или търсите друг бюджетен избор, консервираните зеленчуци също са здравословен избор. Просто не забравяйте да търсите опции с ниско съдържание на натрий или без довабена сол.

Оптимизирайте зеленчуците за междинна закуска

Ако имате избор между това да нарежете зеленчуци за лека закуска или да вземете торбичка чипс, удобството вероятно ще надделее.

Насърчавате семейството си да похапва зеленчуци като разполагате с измити и нарязани варианти, готови за съхранение в хладилника. Така зеленчуците се виждат лесно и се хващат бързо.

Направете едно ястие за цялото семейство

Може да е изкушаващо да зарадвате членовете на семейството, като приготвите повече от едно хранене по време на вечеря. Например, докато едната част от семейството яде гювеч, едно дете може да има сандвич или купа зърнени храни. Не трябва да принуждавате децата си да ядат храни, които не харесват.

По същия начин вместо да подреждате храната за всеки член на семейството, сервирайте ястия в семеен стил, така че всеки човек да може да избере какво и колко иска да яде.

За бебета над 6 месеца, просто пюрирайте или нарежете храните, които сте приготвили.

Ако имате някакви въпроси или притеснения относно видовете или количествата храна, не забравяйте да попитате вашият педиатър.

Сервирайте храни по нови и вълнуващи начини

Чудесен начин да накарате децата и дори възрастните да ядат по-здравословни закуски е като представите разнообразие от храни по нови и интересни начини.

Например вместо да поставяте една опция за закуска в купа, сложете я върху табла за закуска или дъска. Можете също така да увеличите максимално хранителната стойност на закуската като предоставите опции от множество групи храни.

Ето някои примери за храни, които да включите:

  • Резенчета ябълка
  • Резенчета мандарина
  • Резени ягоди
  • Сушени череши
  • Захарен грах
  • Бейби моркови
  • Леко осолени ядки
  • Геврек

Кажете сбогом на клуба на чистата чиния

За здравословна връзка с храната е важно децата да могат да разпознават сигналите си за глад и ситост. Ето защо, въпреки че е разбираемо да искате децата ви са се хранят добре и да процъфтят, притискането им да дояждат чинията си или да ядат, когато не са гладни компроментира тези здравословни биологични знаци.

Избягвайте да използвате десерта като награда

Не е необичайно да обещаете десерт в замяна на това, детето ви да си изяде зеленчуците.

Въпреки че десертите не трябва да се използват като награди, те все пак могат да осиуряват забавен и вкусен начин да добавите повече хранителни вещества към деня на вашето дете. Също така имайте предвид, че тъй като всички храни могат да се впишат в здравословния начин на живот, традиионните десерти като сладолед и брауни също могат да се хапват от време на време.

Изберете повече протеини на растителна основа.

Яденето на повече храни на растителна основа не се свързва с множеството ползи за вашето здраве, тъй като повечето са богати източници на полезни хранителни вещества, като фибри, антиоксиданти, витамини и минерали. Освен това много протеини на растителна основа са стабилни при съхранение и са по-достъпни от животинските източници.

Ако не сте сигурни как да включите тези храни в ястия за вашето семейство, ето няколко идеи:

  • Разменете половината пиле в пърженото тофу. Можете също така да пропуснете изцяло пилето.
  • Използвайте нахут вместо месо в любимата рецепта за супа или яхния на вашето семейство.
  • Разменете майонеза с хумус върху сандвичите.
  • Напълнете овесената каша с орехи и пресни замразени плодове.
  • Добавете супена лъжица ленени или конопени семена към вашите смутита.

 Яжте пълнозърнести храни на закуска

Поради техните хранителни ползи, се препоръчва половината от вашите зърнени храни да бъдат цели. Тъй като рафинираните зърнени храни обикновено се срещат в палачинки и мъфини, закуската е идеаното време да добавите повече от тях към деня си.

Лесни начини да добавите повече пълнозърнести храни сутрин включват следните опции:

  • Пълнозърнест тост с фъстъчено масло и резени банан
  • Каша от киноа с гарнитура от ядки и плодове
  • Смути с овесени ядки, кисело  мляко и замразени плодове
  • Пълнозърнести зърнени закуски
  • Кафяв ориз със зеленчуци и яйце

За да направите приготвянето на закуската по-лесна през цялата седмица, може да направите големи порции пълнозърнести палачинки или мъфини и да съхранявате всички продукти във фризера.

Правете свои собствени ароматизирани напитки

Въпреки че е важно да пиете достатъчно вода, понякога имате нужда и от нещо по-различно. Включете цялото семейство в приготвянето на по-здравословни напитки у дома, като комбинирате вода с плодов сок.  Приготвянето на собствени напитки е забавен начин да намалите напитките с високо съдържание на добавена захар.

Отглеждайте собствена храна

Друг чудесен начин да накарате цялото семейство да се храни по-здравословно е да отглеждате част от собствената си храна. Не ви е необходим голям заден двор, за да го направите. Можете да отглеждате няколко вида зеленчуци и билки вътре или в малки саксии на балкон или вътрешен двор. Независимо дали става въпрос за малко растение босилек във вашият апартамент или повдигната градинска леха в задният ви двор, отглеждането на храна е чудесен начин да спестите пари, като същевременно увеличите интереса на децата ви към пресни храни.

Заключение

Въпреки че изисква някои проби и грешки, здравословното хранене има безброй ползи за цялото семейство. Само не забравяйте да мислите позитивно и да насърчавате по-здравословни навици, без да сте ограничаващи или да създавате натиск.

[row] [col span__sm=”12″] [title style=”center” text=”ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ СТАТИИ ПО ТЕМАТА” icon=”icon-angle-down”] [blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ ids=”9930,9753,9511,8826,8034″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [title style=”center” text=”ПРОДУКТИ, КОИТО МОГАТ ДА ВИ ПОМОГНАТ” icon=”icon-angle-down”] [ux_products ids=”563,2185,6081,559″] [/col] [/row]
Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни