Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

13 начина да се пребориш с глада за захар

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Дали лакомството, което хапнахте сутринта, ви кара да жадувате за още един сладкиш 2 часа по-късно? Грабвате ли бонбони, за да се справите със следобедната си отпадналост?

Ако сте открили, че хапването на сладки неща просто ви кара да жадувате повече от тях, не сте сами. Яденето на много прости въглехидрати – без набавяне на протеини или мазнини, може бързо да задоволи глада и да даде на тялото ви краткосрочен енергиен тласък. С тях обаче бързо огладнявате и искате още и още.

Как можете да потиснете желанието за захар веднъж завинаги?

Защо жадуваме за захар?

„Сладкото е първият вкус, който хората предпочитат от раждането си“. Въглехидратите стимулират освобождаването на мозъчния химикал серотонин, който ни кара да се чувстваме добре. Захарта е въглехидрат, но въглехидратите се предлагат и в други форми, като пълнозърнести храни, плодове и зеленчуци, които съдържат фибри и хранителни вещества, от които тялото ви се нуждае.

Вкусът на захарта също освобождава ендорфини, които ни успокояват и отпускат и предлагат естествена енергия, казва Сюзън Мурс, регистриран диетолог и консултант по хранене в Сейнт Пол, Минесота. Сладките също са вкусни.

Проблемът със сладкишите идва не когато си позволяваме някое лакомство от време на време, а когато прекаляваме. Това е лесно да се случи, когато захарта се добавя към много преработени храни, включително хляб, кисело мляко, сокове и сосове.

Как да спрете глада за захар: 8 съвета, които да приложите още сега

Ако ви се хапва захар, ето няколко начина да укротите това желание.

Позволете си нещо слако в малки количества

Яжте малко от това, за което жадувате. Да се ​​насладите на малко от това, което обичате, може да ви помогне да избегнете чувството, че сте отхвърлили изцяло сладкото. Опитайте се да се придържате към прага от 150 калории. Ако не можете да намерите малка порция, разделете лакомството си с приятел.

Комбинирайте храни, които за не толкова здравословни, с полезни на вас такива

Ако идеята да се спрете на бисквитка или бонбон ви се струва невъзможна, все пак можете да се наситите и да задоволите желанието за захар. Комбинирайте сладкото, което ви се яде, се нещо здравословно – бана с шоколад, сурови ядки с шоколад. Така ще успокоите желанието си и ще получите здравословни хранителни вещества от тези полезни за вас храни.

Ролята на пуешкото месо

Отказването на всички прости захари работи при някои хора, но не е лесно. Първоначалните 48 до 72 часа са трудни. Някои хора смятат, че пуешкото месо помага за ограничаване на глада им. Други откриват, че все още може да жадуват за захар, но с течение на времето са в състояние да тренират вкусовите си рецептори, за да бъдат задоволени с по-малко.

Вземете дъвка

Ако искате да избегнете напълно да се поддадете на желанието за захар, опитайте да дъвчете дъвка, казва регистрираният диетолог Дейв Грото. „Изследванията показват, че дъвката може да намали апетита за храна“, казва Грото.

Придържайте се към плодовете

Дръжте плодове под ръка, когато се появи желание за захар. С тях получавате фибри и хранителни вещества, заедно с малко сладост. Запасете се и с храни като ядки, семена и сушени плодове, казва сертифицираният специалист по зависимости Джуди Чембърс. „Дръжте ги под ръка, за да посегнете към тях, вместо да посягате към старите вредни навици.“

Разходки

Когато се появи желание за захар, станете и тръгнете. Разходете се из квартала или направете нещо, за да промените “пейзажа”. Това ще помогне да отклоните ума си от храната, за която жадувате.

Изберете качеството пред количеството

Ако имате нужда от захар, изберете качествена такава. Например, изберете малък трюфел от черен шоколад вместо бонбони с големи размери, след което „насладете се на всяка хапка – бавно. Научете се да включвате малки количества сладко в диетата си, но се концентрирайте върху запълването на стомаха си с по-малко захарни и по-здравословни опции.

Яжте редовно

Прекалено дългото чакане между храненията може да ви накара да избирате сладки, мазни храни, които намаляват глада ви. Вместо това, яденето на всеки 3 до 5 часа може да ви помогне да поддържате стабилна кръвна захар и да ви помогне да „избягвате ирационално хранително поведение“. Вашите най-добри залози? – Изберете храни, богати на протеини, като пълнозърнести храни и продукти.

Как да спрем глада за захар: 5 съвета в дългосрочен план

Един от най-добрите начини да управлявате глада за захар е да я спрете, преди да е започнала. За да си помогнете с това:

  • Пропуснете изкуствените подсладители. Те не намаляват непременно желанието за захар. Освен това, те не са демонстрират положителен ефект върху епидемията от затлъстяване.
  • Наградете се за успешното управление на глада за захар. Вашата награда може да бъде голяма или малка. Помнете защо работите върху това и след това се възнаградете за всяка успешна стъпка.
  • В продължение на 1 седмица се съсредоточете върху желанието си за захар и помислете какво ядете. Диетичният хаос често е резултат от липса на планиране. Така че забавете темпото, планирайте и яжте това, което възнамерявате да ядете, вместо да ядете, когато сте отчаяни“.
  • Много хора посягат към сладкото, когато са стресирани, депресирани или ядосани, но храната не решава емоционалните проблеми.
  • Може да се нуждаете от повече от една стратегия, за да осуетите желанието за захар. Една седмица може да постигнете успех, а следващата седмица може да изисква алтернативен подход. Важното е да „имате „чанта с трикове“, които да опитате. За да укротите желанието за захар, наистина трябва да „разберете какво работи за вас“.

И накрая, бъдете по-щадящи към себе си. Може да отнеме време, за да се справите с желанието си за захар. Трудно е да се промени каквато и да е система, независимо дали става дума за световната икономика или за вашето хранене.

[blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ ids=”7598,6925,6695,6858,3603,4193,4296″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [ux_products equalize_box=”true” ids=”3040,2779,6081,2175,559,2177″]
Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни