Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Съвети при болка в долната част на гърба при изправяне

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp
Съвети при болка в долната част на гърба при изправяне

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Ако имате болки в долната част на гърба, далеч не сте сами. Около 80% от възрастните се сблъскват с болки в долната част на гърба в някакъв момент от живота си.

Защо имам болки в долната част на гърба, когато стоя?

saveti-za-dieta-i-uprazhnenia-za-zdraveto-na-prostatata-zdravital

Постуралният стрес е най-честата причина за болка в долната част на гърба. Като цяло, когато стоите и ходите, повишеният натиск върху гръбначния Ви стълб може да накара мускулите на долната част на гърба да се стягат и спазмират, което води до болка.

Някои специфични причини за болка в долната част на гърба включват:

  • навяхвания от разтегнати връзки;
  • напрежение от твърде много сила, приложена върху мускула;
  • спинална стеноза, натискът върху нервите, причинен от стесняването на пространствата в гръбначен стълб;
  • дегенеративно дисково заболяване, когато дисковете между прешлените се разрушават, намалявайки пространството между тях и дразнейки околните нерви.

Домашно лечение на болки в кръста

Съвети при болка в долната част на гърба при изправяне 2

Има редица домашни опции за лечение на болка в долната част на гърба:

  • Отпуснете се. Понякога просто седнало положение ще облекчи достатъчно натиска от долната част на гърба, за да намали значително болката.
  • Нестероидни противовъзпалителни средства. Тези лекарства за облекчаване на болката без рецепта включват ибупрофен и напроксен.
  • Упражнение и разтягане. Въпреки че упражненията често са добри за справяне с болката в долната част на гърба, консултирайте се с професионалист. Някои упражнения могат да влошат болката. Например, избягвайте докосвания на пръстите на краката и коремни позиции, но опитайте разтягане на подколенното сухожилие. Като цяло постигането на по-добро физическо здраве ще помогне за намаляване на болката в долната част на гърба при стоене и други ежедневни дейности.
  • Застанете и седнете изправени. Позата Ви е важна за правилното разпределение на теглото. Стоенето и седенето изправени ще Ви помогнат.
  • Вземете поддържащи обувки и ортези. Вземете обувки или вложки за обувки, които помагат да поддържате краката си в неутрална, поддържана позиция.
  • Подложка за матрак. Намерете матрак, който Ви осигурява по-добра опора от настоящия Ви.
  • Използвайте топлина и лед. Веднага щом започне болката, поставете компрес с лед върху кръста си за 20 минути няколко пъти на ден. След 48 часа редувайте лед и топлина.
  • Избягвайте вдигането на тежести. Избягвайте да вдигате тежки предмети. Ако трябва, дръжте гърба си изправен и огънете краката си, така че мускулите на краката да свършат по-голямата част от работата.
  • Отслабнете. Ако сте с наднормено тегло, достигането на здравословно тегло ще подобри натоварването на гърба Ви.

Алтернативни лечения за болки в долната част на гърба

Съвети при болка в долната част на гърба при изправяне 3

Някои алтернативни терапии за болка в долната част на гърба включват:

  • Масаж. Общи релаксиращи масажи и структурен масаж, насочени към зони, които може да причиняват болки в гърба, могат да помогнат.
  • Акупунктура. Акупунктурните игли могат да намалят възпалението и да променят начина, по който нервите реагират, за да облекчат болката в долната част на гърба.

Медицинско лечение на болки в долната част на гърба

Съвети при болка в долната част на гърба при изправяне 4

Ако домашните лекарства и промените в начина на живот не облекчат болката в долната част на гърба, Вашият лекар може да Ви предпише лекарства, които да Ви помогнат да се справите с нея. Някои от лекарствата, които Вашият лекар може да предпише, включват:

  • Мускулни релаксанти за облекчаване на спазми;
  • Локални средства, които да се използват директно върху областта на болката;
  • Инжекции с кортизон за намаляване на възпалението.

Вашият лекар може също да предложи физиотерапия. Физиотерапевт може да Ви научи на специфични упражнения и разтягания, за да укрепите гърба си и да намерите облекчение на болката. Те могат да използват и други техники, като например:

  • Съвместна мобилизация;
  • Образование на позата;
  • Методи като електрическа стимулация и ултразвук.

Кога да посетите Вашия лекар?

Съвети при болка в долната част на гърба при изправяне 5

Болките в гърба обикновено изчезват от само себе си, но понякога е необходима медицинска помощ. Обадете се на Вашия лекар, ако болката Ви продължи повече от няколко дни и е придружена от някой от следните симптоми:

  • дълбока постоянна болка;
  • инконтиненция;
  • продължителна сутрешна скованост;
  • слаби крака;
  • болка, която не се влияе от дейност или позиция;
  • твърд гръбнак;
  • изтръпнали слабини;
  • треска или втрисане.

Ако болката е резултат от физическа травма, като автомобилна катастрофа, посетете Вашия лекар.
Ако имате периодична болка в гърба, когато стоите, това вероятно се дължи на постурален стрес. Вероятно ще изчезне след няколко дни, или от само себе си, или с домашни средства. Ако болката продължава, влошава се или е придружена от други симптоми, време е да посетите Вашия лекар.

Надежда Димитрова

Надежда Димитрова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни