Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Защо „влиятелните пациенти“ тревожат лекарите

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

  • Фармацевтичните компании все повече си партнират с „влиятелни пациенти“. Те споделят личните си истории и се застъпват за марки в онлайн здравни форуми и в социалните медии.
  • Медицинските експерти са загрижени, че обществеността може да бъде подведена от тези влиятелни лица.

Хора от реалния живот, споделящи личните си здравословни пътувания, често резонират с други, живеещи със същото заболяване. Слушането за техните ежедневни борби може да помогне на техните последователи да се справят с проблемите си.

Медицинските експерти са загрижени за ефекта върху населението, когато „влиятелни лица“ се застъпват за марки, фармацевтични продукти или медицински изделия.

Пациентите винаги са се свързвали с други пациенти онлайн – това не е нов феномен. Новото обаче е, че пациентите използват социални медийни платформи като Instagram, TikTok и т.н., за да споделят своя опит с болестта, а за мнозина това включва опит с фармацевтични лекарства.

Какво е притеснението?

Има групи спрямо интереси на пациенти и ние, лекарите, често насочваме пациентите си към тези групи, защото те могат да общуват и споделят ежедневен опит, който е полезен при справянето със заболявания на наземното ниво и това надхвърля много от това, което лекарите са способни да направят и това, за което имат време или имат личен опит.

Това помага на други пациентите да се чувстват свързани с по-голяма общност. Важно е обаче да имате предвид, че това е опитът на един човек и неговото здравословно пътуване може да не се отнася за всички,

Разликата между групите за подкрепа на пациентите и „влиятелните лица“ е, че повечето пациенти в групи за подкрепа или групи по интереси не получават заплащане за споделяне на своя опит.

Инфлуенсърите, на които се плащат от компанията, са нещо много по-различно. Тук вече те могат да си позволят да преекспонират или прикрият част от информацията. Понякога това може да бъда доста опасно.

Нужда от регулация върху влиятелните пациенти

Някои действащи разпоредби може да се прилагат за инфлуенсърите. Например през 2015 г. Ким Кардашиян подкрепи лекарството за сутрешно гадене Diclegis в публикация в Instagram. Въпреки това беше установено, че тя и производителят на лекарства Duchesnay са нарушили разпоредбите на Администрацията по храните и лекарствата (FDA) като не са разкрили правилно рисковете и страничните ефекти на лекарството в публикацията на Кардашиян.

Освен това през 2019 г. Федералната търговска комисия (FTC), която работи за спиране на измамни реклами, публикува документа „ Разкрития 101 за влиятелни лица в социалните медии “, за да уведоми влиятелните лица за тяхната правна отговорност. Документът също така посочва, че инфлуенсърите:

  • Не могат да говорят за опита си с продукт, който не са пробвали.
  • Ако им бъде платено да говорят за даден продукт и те го помислят за ужасен, те не могат да кажат, че е страхотен.
  • Не може да измислят твърдения за продукт, които изискват доказателство, с което рекламодателят не разполага, като например научно доказателство, че даден продукт може да лекува здравословно състояние.

Обществеността трябва да бъде загрижена за дезинформацията, здравната грамотност (или липсата на такава)

„Трябва да сме загрижени и за функциите на технологията, които затрудняват регулирането. Например историите на Instagram или всякакъв вид директно съобщение.

През 2020 г. FDA обяви планове за провеждане на две проучвания, оценяващи различни типове поръчители (знаменитост, лекар, пациент, инфлуенсър) и дали наличието на разкриване на техния статус на плащане влияе върху реакцията на участниците.

Какво можеш да направиш, за да се предпазиш от “влиятелните пациенти”

Вашият семеен лекар разбира вашата уникална медицинска история и нужди. Ако не се консултирате с вашия лекар преди да изпробвате нови лечения с лекарства, това може да доведе до неправилно лечение и дори вреда.

Използвайте историята на инфлуенсър като начало на разговор с вашия лекар.

Интернет е известен с това, че е ненадежден. За един неспециалист разграничаването на стриктното от фалшивото е изключително трудно, още по-трудно го прави, защото в тази ера на липса на доверие в традиционната власт и следователно на липса на доверие в традиционната наука, често има търсене на алтернативна информация. Когато обаче заговорим за лекарства, само лекарят може да ни посъветва!

[blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [ux_products orderby=”sales”]

Прочети още!

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни