Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Мнозинствотo смята, че диетата им е по-добра, отколкото е

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Когато ги попитат дали се хранят здравословно, много хора бързат да кажат, че смятат, че се хранят доста добре. Ново проучване обаче показва, че те може да не са толкова точни, колкото си мислят, че са.

Повечето хора изпитват трудности да оценят качеството на начина си на хранене.

“Колко здравословна е вашата диета?”

Целта на изследването, проведено на територията на Америка, беше да научи дали този прост въпрос може да се използва като инструмент за скрининг на храненето, а не по-подробните въпросници, които обикновено се използват.

„Чувствахме, че е важно да проучим дали възрастните могат точно да оценят качеството на своята диета. Такъв прост инструмент за самооценка може да бъде полезен при проектирането на хранителни интервенции“, каза един от провеждащите изследването.

„Разбира се, такъв инструмент би бил полезен само ако възприятията са точни“, добави той.

За да проведат своето проучване, те са използвали данни от Националното проучване за изследване на здравето и храненето (NHANES).

NHANES е национално представително проучване на възрастни американци, което се прави на всеки две години

Хората, които участваха в проучването, трябваше да попълнят 24-часови въпросници и да оценят цялостното качество на диетата си. От тях се иска да го оценят като лош, справедлив, добър, много добър или отличен.

Предоставената информация е използвана от Томсън и нейните колеги за класиране на качеството на диетите на хората.

Това, което изследователите установиха след проучване на данните, беше, че резултатите, изчислени от изследователите въз основа на докладвания прием на храна от хората, се различават значително от това как хората сами оценяват качеството на храната си.

Всъщност от 9700 души около 85 процента от тях (около 8000 души) са сбъркали. Освен това, почти 99 процента от тях смятат, че диетата им е по-добра, отколкото е в действителност.

Хората, които са се справили най-добре с оценката на качеството на диетата си, са тези, които я оценяват като лоша.

Тези хора бяха прави в 97 процента от времето.

Как да подобрите качеството на вашата диета?

Въз основа на откритията се препоръчва усилията да обучават възрастните да продължат. Също така смятаме, че е необходима работа, за да се разбере какво имат предвид възрастните, когато мислят за здравословността на диетата си.

Сферата на храненето наистина се фокусира върху цялостната диета на човек. Може да проверите дали цялостната ви диета е здравословна, като следвате определени препоръки, включително:

Яжте храни, богати на хранителни вещества

“Плъноценността” на хранителните вещества се отнася до съотношението на хранителните вещества, като витамини и минерали, към калориите на дадена храна.

Ако ядете много храни, които не са богати на хранителни вещества (напр. десерти, гевреци, картофен чипс, пържени храни), ще трябва да прекалявате с калориите, за да постигнете ежедневните си нужди от хранителни вещества.

Гледайте размера на порциите си

По принцип всички храни/напитки могат да се впишат в здравословен диетичен модел, но трябва да ограничим честотата на консумация на храни, които са с по-малко хранителни вещества (напр. десерти, подсладени със захар напитки, много закуски).

Яжте много плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни

Плодовете, зеленчуците и пълнозърнестите храни са богати на хранителни вещества и са пълни с основни хранителни вещества, като диетични фибри, фолиева киселина, цинк и витамини А, С и Е.

Яжте много фибри

Трябва да се стремите да си набавяте поне 14 грама фибри на всеки 1000 калории, които ядете.

Това ще помогне на храносмилането, здравето на сърцето, контрола на кръвната захар и теглото.

Ограничете добавените захари и рафинираните зърна

Това са примери за две храни, които имат много ниска хранителна плътност, което означава, че осигуряват калории с малка или никаква хранителна стойност.

Те са свързани с повишен риск от хронични състояния като:

  • затлъстяване
  • сърдечно-съдови заболявания
  • диабет тип 2.

Ограничете приема на натрий

Докато натрият изпълнява много важни функции в тялото, като баланс на течности и мускулна и нервна функция, хората са склонни да ядат твърде много от него. Това може да увеличи риска от високо кръвно налягане, сърдечни заболявания и инсулт.

Ограничете трансмазнините

Въпреки че е важно да се консумират всички мазнини в умерени количества, тъй като те са калорично гъсти, е особено важно да се ограничат тези, които имат допълнително установени отрицателни последици за здравето, като трансмазнините.

Трансмазнините, които се образуват, когато течните масла се превърнат в твърди мазнини, могат да повишат вашия „лош“ холестерол, както и да намалят вашия „добър“ холестерол.

Това може да увеличи шансовете ви за развитие на сърдечно-съдови заболявания и инсулт.

[blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [ux_products cat=”72″]

Прочети още!

Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни