Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

6 метода, с които да се справите с високия холестерол

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Високият холестерол увеличава риска от сърдечни заболявания и инфаркти. Лекарствата могат да помогнат за подобряване на холестерола, но ако предпочитате първо да направите промени в начина на живот, за да подобрите холестерола си, опитайте тези пет здравословни промени.

Ако вече приемате лекарства, тези промени могат да подобрят техния понижаващ холестерола ефект.

1. Яжте полезни за сърцето храни

Няколко промени във вашата диета могат да намалят холестерола и да подобрят здравето на сърцето ви:

Намалете наситените мазнини

Наситените мазнини, намиращи се предимно в червеното месо и пълномаслените млечни продукти, повишават общия холестерол. Намаляването на консумацията на наситени мазнини може да намали холестерола с липопротеини с ниска плътност (LDL) – „лошия“ холестерол.

Премахнете трансмазнините

Трансмазнините, понякога изброени на етикетите на храните като „частично хидрогенирано растително масло“, често се използват в маргарини и купени от магазина бисквитки, крекери и сладкиши. Транс мазнините повишават общите нива на холестерола. Администрацията по храните и лекарствата забрани използването на частично хидрогенирани растителни масла до 1 януари 2021г.

Яжте храни, богати на омега-3 мастни киселини

Омега-3 мастните киселини не влияят на LDL холестерола, но те имат и други ползи за здравето на сърцето, включително намаляване на кръвното налягане. Храните с омега-3 мастни киселини включват сьомга, скумрия, херинга, орехи и ленено семе.

Увеличете разтворимите фибри

Разтворимите фибри могат да намалят абсорбцията на холестерол в кръвта. Разтворимите фибри се намират в храни като овесени ядки, боб, брюкселско зеле, ябълки и круши.

Добавете суроватъчен протеин

Суроватъчният протеин, който се намира в млечните продукти, може да обясни много от ползите за здравето, приписвани на млечните продукти. Проучванията показват, че суроватъчният протеин, даден като добавка, понижава както LDL холестерола, така и общия холестерол, както и кръвното налягане.

2. Спортувайте през повечето дни от седмицата и увеличете физическата си активност

Упражненията могат да подобрят холестерола. Умерената физическа активност може да помогне за повишаване на холестерола с липопротеини с висока плътност (HDL), “добрия” холестерол. Правете поне 30 минутни упражнения пет пъти седмично или енергична аеробна активност за 20 минути три пъти седмично.

Добавянето на физическа активност, дори на кратки интервали няколко пъти на ден, може да ви помогне да започнете да отслабвате.

  • Правете бърза ежедневна разходка по време на обедната почивка
  • Карайте колело до работа
  • Спортувайте

За да останете мотивирани, помислете за намиране на приятел за упражнения или присъединяване към група за упражнения.

3. Откажете цигарите

Отказът от тютюнопушенето подобрява нивото на вашия HDL холестерол. Ползите се появяват бързо:

  • В рамките на 20 минути след отказване, вашето кръвно налягане и сърдечен ритъм се възстановяват от скока, предизвикан от цигарите
  • В рамките на три месеца след отказване, кръвообращението и белодробната функция започват да се подобряват
  • В рамките на една година след отказване рискът от сърдечни заболявания е наполовина по-малък от този при пушач

4. Отслабнете

Носенето дори на няколко излишни килограма допринася за високия холестерол. Предприемете малки промени. Ако пиете сладки напитки, преминете към чешмяна вода. Похапвайте пуканки или гевреци, но следете калориите. Ако жадувате за нещо сладко, опитайте шербет или бонбони с малко или никаква мазнина, като желирани такива.

Потърсете начини да включите повече активност в ежедневието си, като например да използвате стълбите, вместо да вземете асансьора или да паркирате по-далеч от офиса си. Правете разходки по време на почивките в работата. Опитайте се да увеличите изправените дейности, като готвене или работа в двора.

5. Пийте алкохол само в умерени количества

Умерената употреба на алкохол е свързана с по-високи нива на HDL холестерол, но ползите не са достатъчно силни, за да се препоръчва алкохол на всеки, който все още не пие.

Ако пиете алкохол, правете го умерено. За здрави възрастни това означава до една напитка на ден за жени от всички възрасти и мъже на възраст над 65 години и до две напитки на ден за мъже на възраст 65 и по-млади.

Консумацията на твърде много алкохол може да доведе до сериозни здравословни проблеми, включително високо кръвно налягане, сърдечна недостатъчност и инсулти.

6. Хранителни добаваки

При борбата с високия холестерол изключително полезни могат да бъдат различните хранителни добавки. Такава добавка е “Трибор Алфа” или познатата ни още билка Бабини зъби. Това е билка, която безспорно може да бъде призната за една от най-полезните за човешкия организъм. Нейният богат биохимичен състав прави екстрактите ѝ изключително целебни. Билката може да бъде използвана в борбата с широк спектър заболявания и успешно да ги пребори.

  • Намалява нивата на холестерола
  • Нормализира сексуалната функция и хормоналния баланс при мъжете и жените
  • Регулира кръвното налягане
  • Цялостно подобрява кръвообращението в тялото
  • Намалява стреса и повишава общия тонус на организма

Доверете се на природата!

[blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ ids=”6374,6334,6303,3241,6265,3001″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [ux_products equalize_box=”true” ids=”2356,2461,2416,2470,2177,2185,624,559″]

Прочети още!

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни