Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Мускулна болка – кога трябва да се притесним?

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Решили сте да се съсредоточите върху това да станете малко по-здрави и започвате програма за упражнения. Първата ви тренировка минава страхотно и наистина се гордеете със себе си. Тоест, до следващата сутрин, когато се чувствате толкова зле, че едва успявате да станете от леглото. Питате се: „Какво се случи? Направих ли нещо нередно? Прекалено много ли направих?” Първото, което ще кажем – Не позволявайте на мускулната треска след тренировка да ви откаже!

Ето какво трябва да знаете, за да предотвратите тази болка да дерайлира вашата тренировъчна програма

Мускулната болка е страничен ефект от напрежението върху мускулите, когато тренирате. Мускулната треска обикновено започва в рамките на 6-8 часа след нова дейност или промяна в активността и може да продължи до 24-48 часа след упражненията. Състоянието се дължи на възпаление в мускула, което е един от основните причини за болката.

Кога е най-вероятно да изпитате мускулна треска:

  • Начинаещи сте във по-интензивната физическа активност
  • Добавяте нова дейност или упражнение към вашата тренировка
  • Увеличаване на интензивността на едно упражнение, което вече е във вашата програма (увеличаване на вдиганата тежест, броя на повторенията или скоростта)
  • Извършване на една и съща дейност отново и отново без достатъчна почивка

Всички хора са изложени на риск от мускулни болки, дори бодибилдърите и други професионални спортисти. Добрата новина е, че нормалната мускулна треска е знак, че ставате по-силни и не е причина да се тревожите. По време на тренировка натоварвате мускулите си и влакната започват да се разпадат. Тъй като влакната се възстановяват, те стават по-големи и по-силни, отколкото са били преди. Това означава, че мускулите ви ще бъдат по-добре подготвени да се справят със стреса следващия път, когато тренирате.

Най-добрият начин за облекчаване на мускулната треска е да изпълнявате някои нежни упражнения, като ходене или леко разтягане. Може да изглежда противопоказно, но колкото повече се движите, толкова по-бързо ще мине дискомфортът. Нагревателна възглавница или топла вана също могат да помогнат за временно облекчаване на дискомфорта, но ледът е по-добро лечение в дългосрочен план, защото всъщност помага за намаляване на отока и възпалението в мускулите.

Изглежда, че мускулната треска е нещо положително, но крие ли рискове?

Леката до умерена мускулна болка е често срещана и като цяло безвредна. От друга страна, силната мускулна болка може да бъде вредна и опасна. Важно е да знаете разликата между разумна мускулна болка, причинена от упражнения, и болка, дължаща се на прекомерна употреба или мускулно нараняване.

Колко болка е твърде много?

  • Ако болката, която изпитвате, ви пречи да извършвате ежедневни дейности, свързани с живот или работа, значи натоварването е било твърде много.
  • Ако дискомфортът продължава повече от 72 часа, значи натоварването е било прекалено.

Как можете да разберете дали вашата болезненост е нормалният вид болка? 

  • Ако болката започне по време или веднага след упражнението, това не е нормално. Болката, която се появява по време на упражнение, е знак, че може би не изпълнявате упражнението правилно. Този тип болка трябва да се разглежда като сигнал от тялото ви да спре дейността, преди да настъпи сериозно увреждане на ставите или мускулите.

В заключение

Ако мислите да се откажете от тренировъчната си програма заради мускулната треска, опитайте се да тренирате през първите няколко дни, без да се обезсърчавате. ЩЕ стане по-добре и мускулите ви ще ви благодарят по-късно.

[blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ ids=”5294,5329,6695,4296,4193″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [ux_products equalize_box=”true” ids=”559,2356,2461,2779,6081,2177,2175,2518,2185″]
Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни