Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp
Съвети за диета и упражнения за здравето на простатата

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Какво мога да ям, за да намаля риска от развитие на рак на простатата, как се лекува простатата, какви упражнения за простата има? Това са едни от най-честите въпроси, които лекарите чуват от мъже, загрижени за здравето на простатата. Независимо, че няма сто процентова гаранция за предпазване от бъдещи проблеми с простата този подход е изключително правилен. Хората, които се грижат за здравето си, успяват да намалят рисковете от тежки заболявания значително и са далеч по-жизнени в ежедневието си. Отделете няколко минути и научете два метода, с които може да предпазите здравето на простатата си!

Стремете се към модел на здравословно хранене

saveti-za-dieta-i-uprazhnenia-za-zdraveto-na-prostatata-zdravital

Ако се чудите как се лекува простата, то храната е неизменна част от процеса. Вместо да се съсредоточат върху конкретни храни, диетолозите, лекарите и изследователите изтъкват общ модел на здравословно хранене. Здравословното хранене е по-лесно, отколкото си мислите. Накратко, ето какво препоръчват експертите:

  1. Яжте поне пет порции плодове и зеленчуци всеки ден. Заложете на тези с дълбоки, ярки цветове.
  2. Изберете пълнозърнест хляб вместо бял хляб и изберете пълнозърнести тестени изделия и зърнени храни.
  3. Ограничете консумацията на червено месо, включително говеждо, свинско, агнешко и козе, и преработени меса, като болоня и хот-дог. Рибата, домашните птици без кожа, бобът и яйцата са по-здравословни източници на протеини.
  4. Изберете здравословни мазнини, като зехтин, ядки (бадеми, орехи, пекани) и авокадо. Ограничете наситените мазнини от млечни и други животински продукти. Избягвайте частично хидрогенирани мазнини (трансмазнини), които се намират в много заведения за бързо хранене и пакетирани храни.
  5. Избягвайте подсладени със захар напитки, като газирани напитки и много плодови сокове. Яжте сладкиши като случайно лакомство – само от време на време.
  6. Намалете солта. Изберете храни с ниско съдържание на натрий, като четете и сравнявате етикетите на храните. Ограничете употребата на консервирани, преработени и замразени храни.
  7. Следете размера на порциите. Яжте бавно и спрете да ядете, когато сте сити.

Останете активни, за да поддържате здравето на простатата

Диета и Упражнения за Здравето на Простатата 2

В допълнение към здравословното хранене трябва да сте активни. Редовните упражнения намаляват риска от развитие на някои смъртоносни проблеми, включително сърдечни заболявания, инсулт и някои видове рак.

Сравнително малко проучвания са направени относно прякото въздействие на упражненията върху здравето на простатата. Тези, които са направени, са заключили, че правенето на упражнения за простата са полезни.

Въз основа на въпросници, попълнени от повече от 30 000 мъже, изследователите откриват обратна връзка между физическата активност и симптомите на доброкачествена хиперплазия на простатата (ДХП). Просто казано, мъжете, които са били по-физически активни, са по-малко склонни да страдат от ДХП. Дори физическата активност с ниска до умерена интензивност, като редовното ходене с умерено темпо, дава ползи.

Използвайки данни от проучването, изследователите също изследват връзката между еректилната дисфункция (ЕД) и упражненията. Те открили, че мъжете, които бягат час и половина или извършват три часа строга работа на открито на седмица, са с 20% по-малка вероятност да развият ЕД, отколкото тези, които изобщо не спортуват. Повече физическа активност донася по-голяма полза. Интересното е, че независимо от нивото на упражнения, мъжете с наднормено тегло или затлъстяване имат по-голям риск от ЕД, отколкото мъжете с идеален индекс на телесна маса.

Италиански изследователи разпределят на случаен принцип 231 заседнали мъже с хроничен простатит към една от двете тренировъчни програми за 18 седмици: аеробни упражнения, включващи бързо ходене, или неаеробни упражнения, включващи повдигане на краката, коремни преси и разтягане. Всяка група тренира три пъти седмично. В края на изпитването мъжете и в двете групи се чувстват по-добре, но тези в групата с аеробни упражнения изпитват значително по-малко дискомфорт, тревожност и депресия и подобряват качеството на живот.

Надежда Димитрова

Надежда Димитрова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни