Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

5 причини за честата умора

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp
5 причини за умора - Здравитал

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Умората е терминът, който се характеризира с често чувство на слабост, изтощение или липса на енергия. Умората сама по себе си не е здравословен проблем, а симптом. Причината може да е свързана със социални, психологически, физически фактори и фактори, свързани с начина на живот. Като започнем от нездравословни навици, прекомерна работа, заболяване или здравословен проблем. Умората и чувството за умора са сред най-честите причини хората да посещават лекаря си. Важно е да установите причината за вашата умора и да я адресирате, за да можете да се възстановите и да се насладите на по-добро качество на ежедневния живот.

Проявление на умора

  • Субективно усещане за слабост
  • Трудност или неспособност за започване на дейност
  • Лесно се уморявате
  • Намален капацитет за поддържане на активност
  • Психическа умора
  • Трудности с концентрацията, паметта или емоционалната стабилност
  • Някои хора ще опишат прекомерна сънливост, когато кажат, че са уморени
  • Умората може да се прояви и с някои локализирани оплаквания като главоболие, липса на апетит и др.

Пет причини да сте винаги уморени

ДИЕТА

Здравословната диета осигурява енергията, от която се нуждаете за деня си и хранителните вещества, необходими за здраве и жизненост. Една балансирана диета е изградена около зеленчуци и зърнени храни, с редовни порции плодове, млечни продукти и месо. Ако не се храните балансирано, вие сте изложени на риск от недостиг на витамини или желязо, а това допринася за умората. Бързите храни са с високо съдържание на рафинирани въглехидрати, карат кръвната захар да се покачи, причинявайки прилив на инсулин. И това ви кара да се чувствате уморени. Захарта и кофеинът повишават енергията само временно и след това изчезват, влошавайки умората. За да излезете от този „порочен кръг“, трябва да планирате няколко ядения и да се запасите с питателни закуски. Започнете с храни на растителна основа – пълнозърнести храни, бобови растения и зеленчуци, които ви дават бавно и стабилно освобождаване на енергия. Говорим например за овес, пълнозърнест хляб, ориз, паста, зърнени храни и чаша вода.

ЛИПСА НА УПРАЖНЕНИЯ

Редовните упражнения и поддържането на добра форма са от съществено значение за функционирането на тялото и ума и за повишаване на енергийните нива. Упражненията също намаляват стреса, за жалост е трудно е да намерите мотивация да спортувате, когато сте уморени. Но една разходка, джогинг или каране на колело може да бъде точно това, от което се нуждаете, за да увеличите енергийните си нива. Когато човек иска да е активен не е нужно да започва да тренира сякаш ще ходи на състезание по триатлон. Понякога и 20-минутна разходка три пъти седмично, редовна, но лесна сесия по йога или лека домакинска работа могат да помогнат в борбата с умората.

ЛОШ СЪН

Лесно е да мислите за съня като за нещо, което просто се случва, но всъщност качеството му се влияе от начина, по който живеете. Вашите шансове за дълбока почивка се подобряват, ако изградите добри навици за сън. Например може да си дадете малко време за почивка, преди да си легнете, като спрете работа, изключите екраните и направите нещо успокояващо, като четене или вана. Можете също така да имате твърде малко или твърде много сън. Знаем, че твърде малкото сън ще доведе до умора. Повечето възрастни се нуждаят от около 8 часа да спят, за да функционират оптимално умът и тялото им. Повече от това може да има обратен ефект – да се появи сънливост и съответно умора през деня.

СТРЕС

Напрегнати мускули, летаргия, затруднена концентрация, витаещи мисли, нарушен сън и силна умора, това могат да бъдат резултати от хроничен стрес. Вашият стрес може да е свързан с работата, семейството или голяма промяна в живота. Какво можете да направите по въпроса? Като за начало следвайте съветите по-горе относно диетата, упражненията и съня. Упражненията за дълбоко дишане са отличен начин за намаляване на стреса в тялото. Ако имате тревожност или депресия, това също може да влоши умората ви. Тези общи проблеми с психичното здраве често се проявяват с умора като основен симптом, но умората може да бъде и причина за чувство на тревожност или депресия.

МЕДИЦИНСКИ СЪСТОЯНИЯ

Ако се храните добре, спортувате редовно и спите доста добре през повечето време, но все още се чувствате изтощени, тогава може да има медицински проблем. Има много основни състояния, които могат да ви накарат да се чувствате уморени през цялото време. Те включват: диабет – група заболявания, които водят до високи нива на кръвната захар; сънна апнея, причинява прекъсване на дишането по време на сън, до стотици пъти на нощ; Заболяване на щитовидната жлеза – може да причини умора и мудност или безпокойство и проблеми със съня; анемия – ниски нива на желязо в кръвта; хранителна непоносимост; наднормено/ниско тегло – тялото не може да функционира правилно, когато теглото му не е здравословно. Жлезиста треска, това е вирусно заболяване, по-често при юноши, което причинява силно изтощение, както и подути жлези и възпалено гърло. Други заболявания, които могат да причинят умора, включват сърдечни заболявания, ревматоиден артрит, множествена склероза, фибромиалгия, чревни паразити и рак.

Диагностициране и лечение

Диагностицирането и лечението на умората може да включват кръвни тестове, рентгенови лъчи и др., ако Вашият лекар смята, че са необходими. Те могат да помогнат да се установят основните причини за проблема, така че да може да се осигури необходимото лечение. Важно е да запомните, че често няма очевидна причина за умората. Това ще разтревожи някои, но за много хора умората е самоограничаващ се процес,  може да отнеме месеци, за нейното появяване. Постоянната умора е начинът на тялото ви да ви каже, че нещо не е наред, затова не я пренебрегвайте.

Какво може да предложи Здравитал за Вашата умора?

Натурален продукт, който може да окаже изключително благориятен ефект при умора е Сибирски женшен от Здравитал. Той спомага за преноса на кислород до мозъка и белите дробове и поддържа организма Ви тонизиран.

[row] [col span__sm=”12″] [title style=”center” text=”ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ СТАТИИ ПО ТЕМАТА” icon=”icon-angle-down”] [blog_posts style=”push” columns=”3″ columns__md=”1″ ids=”8294,9472,8951,9887″ badge_style=”circle-inside” image_height=”75%”] [title style=”center” text=”ПРОДУКТИ, КОИТО МОГАТ ДА ВИ ПОМОГНАТ” icon=”icon-angle-down”] [ux_products ids=”2191,2356,2185,3975″] [/col] [/row]
Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни