Как да се грижите за вашите стави

Как да се грижите за ставите - Здравитал

Точно както протекторът на гумите ви се износва с времето, хрущялът, който омекотява ставите ви, също може да се разпадне. Това е състояние, наречено остеоартрит и без достатъчно подплата, костите ви ще болят, когато се трият една в друга. Изтърканият хрущял не може да заздравее или да израсне отново. Няма начин да се обърне артритът, след като е започнал, но можете да облекчите болката и да защитите хрущяла, който все още имате. Използвайте тези съвети, за да забавите щетите.

1. Отслабнете, за да подобрите ставите

Това ще ви помогне да премахнете напрежението от коленете и бедрата. Всеки килограм, който загубите, премахва 4 килограма напрежение от коляното ви. Това намалява износването и разкъсването на ставата. Всъщност можете да забавите развитието на артрита, ако загубите значително количество тегло.

Какво е “значително”?  Всеки 10 килограма, които загубите, ще намалят болката с 20%.

2. Правете аеробни упражнения за стави

Болката при артрит може да ви накара да не желаете да тренирате, но изследванията показват, че болката и сковаността се влошават, когато не сте достатъчно активни. Редовните упражнения, които карат сърцето ви да изпомпва повече, ще засилят притока на кръв, което поддържа хрущяла добре подхранен. И допълнително предимство – помага ви да достигнете здравословно тегло. Избягвайте дейности с голямо въздействие, като скачане и бягане. По-добър избор са неща като ходене, колоездене и плуване . Стремете се към 30 минути аеробни упражнения поне 5 дни в седмицата.

3. Изградете по-силни мускули около ставите

Силният мускул ще попречи на крайниците, при по-силен удър да разтърсят ставата. Опитайте се да изградите мускулите около ставата. За да подобрите симптомите в коляното, например, укрепете четириглавите мускули, които са в предната част на бедрото. Физиотерапевт или личен треньор с опит в работата с хора с артрит може да ви покаже упражнения, които ще ви помогнат.

4. Разтягайте се всеки ден

Разгрявката ще ви помогне да подобрите способността си да движите ставите си. Това не само се бори със сковаността, но също така помага за защитата на хрущяла от повече износване и разкъсване. Колкото повече ставите се движат, толкова повече хрущялът се подхранва от ставната течност. Препоръчва се йога или пилатес , за да станете по-гъвкави. Не се чувствайте така, сякаш трябва да сте перфектни, дори лека разгрявка сутрин е достатъчна.

5. Опитайте добавки с глюкозамин и хондроитин

Те могат да помогнат за защитата на хрущяла ви, въпреки че няма доказателства, че някой от тях ще го възстанови или ще забави вашия артрит. Проучвания показват, че те могат да облекчат болката ви.

6. Използвайте болкоуспокояващи без рецепта за пристъпи

Консултирайте се с Вашия лекар, за да решите кой е безопасен за Вас. Не забравяйте да прочетете етикета и да ги приемате само според указанията.Болкоуспокояващите без рецепта са добър избор за краткотрайно облекчение по време на пристъпи на артритна болка. Ако смятате, че имате нужда от едно всеки ден, обсъдете го с Вашия лекар.

Ако в крайна сметка го приемате в продължение на месеци или години, може би е време да помислите за операция за смяна на ставата.

7. Инжекциите.

Ако домашните лекарства се провалят, попитайте Вашия лекар за инжекции. Кортизоновите инжекции са добри за краткотрайни обостряния. Инжекциите с хиалурон също могат да помогнат. Може да действа като противовъзпалително средство върху ставата ви.

8. Натурална терапия

Натурален продукт, който е изключително подходящ при проблеми със ставната структура е Трибор Сигма от Здравитал. Благодарение на богатия си състав и добавен морски колаген, продуктът има изключително добър ефект върху заздравяването на ставната структура.

ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ СТАТИИ ПО ТЕМАТА

ПРОДУКТИ, КОИТО МОГАТ ДА ВИ ПОМОГНАТ

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.