Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Топ 10 храни, които трябва да включим в диетата си и ползите от тях

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Днес ще поговорим за топ 10 храни, които трябва да приемем за балансирано и здраво тяло. Едно е сигурно – отслабването е трудно. Изисква време, добър режим на хранене и спорт. Оказва се, обаче, че някои от забранените храни, все пак имат предимства, стига да присъстват подобаващо.

1. Пържола

Изненада! Свикнали сме да приемаме червеното месо за табу, когато става дума за диети. Оказва се, че без протеини не можем. И ако спортуваме достатъчно, пържолката (ако може не тлъста) може спокойно да участва в режима на хранене.

2. Овесени трици

Като чуете овесени трици си представяте въглехидратна бомба, нали? Всъщност те са много подходящи за диета, защото засищат лесно и бързо и така ядем значително по-малко. Това е така, защото овесът е чудесен източник на фибри.

3. Яйца

Протеините в яйцата, особено в жълтъците, държат глада надалече за дълго време. А и 1 яйце е достатъчно, особено ако го хапвате със салата.

4. Боровинки

Освен известен източник на антиоксиданти, боровинките съдържат и голямо количество фибри. Хапвайте ги спокойно и с наслада по време на диета.

5. Нар

Нарът съдържа богата гама от антиоксиданти, а семената му са добър източник на фибри.

6. Бадемово масло

Бадемовото масло помага за уравновесяване на кръвната захар. Това именно го прави добър заместител на останалите видове масла.

7. Сардини

Сардините съдържат протеини, омега-3 мастни киселини и калций, което ги прави подходящи съюзници в отслабването.

8. Люти чушки

Лютите чушки ускоряват метаболизма. Освен това са известни термогени и помагат на тялото да изгаря калории.

9. Сьомга

Сьомгата е сред най-добрите източници на омега-3 мастни киселини и освен това повишава чувствителността на тялото към инсулин, което помага в свалянето на килограми и натрупването на мускули.

10. Авокадо

Авокадото е богато на мазнини и именно затова помага в отслабването. Неговите мазнини са мононенаситени и не вредят на сърцето. Като добавка, авокадото засища за дълго време.

Има и още доста храни, които могат да се включат в една разнообразна и добра диета. Като например храните, богати на колаген са добра опция за разнообразно и полезно ядене. Ето някои храни, богати на колаген, които помагат:

Костен бульон

Тъй като знаем, че колагенът е протеин, би било логично, че най-добрият източник на колаген в храната е от месото. Но не само месестите части на кравите или прасетата или пилето. Тъй като колагенът е лепило, което свързва, най-високите концентрации от него в храната са в съединителните тъкани, известни също като сухожилията, кожата и костите. Бавното готвене, за да се превърне в костен бульон, ще ви осигури голямо количество колаген в най-чистата му форма във вашата диета.

Домати

Докато доматите не съдържат колаген, той съдържа здравословна доза ликопен, която е аминокиселина, която предпазва кожата ни от слънчева светлина. Високото излагане на слънце уврежда колагена в кожата ни. Така че този метод всъщност може да запази съществуващия колаген в нашите тела.

Стриди

Не само афродизиак, стридите съдържат големи количества цинк, който е минерал, който стимулира развитието на колаген. Освен това цинкът всъщност може да забави ентропията на колагеновите клетки в нашето тяло.

Чесън

Сярата е друг минерал, който подобрява създаването на колаген плюс предотвратява разграждането му. Чесънът е богат на сяра и е полезен за запазването на здрава кожа и стави.

Тъмнозелени зеленчуци

Майките винаги казват, че колкото по-тъмно зелен зеленчук, толкова повече хранителни вещества има. Е, те са прави. Както винаги. Те са богати на витамини С, Е и А, всички от които са от съществено значение за синтеза на колаген. Спанакът, зеленият фасул и броколите, за да назовем само няколко, също съдържат хлорофил, който е пигментът, който придава на растенията живия им зелен цвят. Ако се консумират от хора, ние получаваме същите ползи, като имаме сияйна кожа.

От списъка по-горе може да се отбележи, че колагенът в чист вид не е лесно достъпен в храната, която ядем, с изключение на костния бульон, но да се консумира храна, която всъщност помага да се създаде повече колаген от нашите тела, е много устойчива алтернатива. Ние можем да консумираме храна, която е богата на толкова много хранителни вещества, плюс получаваме бонус от синтеза на колаген, е като да ударим две птици с един камък.

В заключение

Колагенът е от огромно значение за нашия организъм. Той е най-изобилстващия белтък в нашия организъм. Точно поради тази причина, намаляването на синтеза му в организма ни се отразява видимо на състоянието ни. В този ред на мисли, ви съветваме да инкорпорирате в менюто си гореспоменатите храни, за да сте сигурни, че на тялтото ви не му липсва нищо.

Правилното и балансирано хранене удължава живота Ви!!!!

Яжте здравословно и балансирано!

Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни