Топ осем начина за подобряване на зрението над 50

Подобряване на зрението - Здравитал

Повечето възрастни започват да развиват проблеми със зрението между средата на 40-те и началото на 50-те години, особено когато четат и работят на компютри. Лошото зрение на близки разстояния е едно от най-честите зрителни проблеми на възраст между 40 и 60 години. Това обаче е нормална промяна в способността на окото да фокусира и може да прогресира с времето. В началото може да се наложи да държите материалите за четене далеч, за да ги видите. С времето може да се наложи да свалите очилата си, за да видите материалите за четене отблизо. При слаба светлина печатните вестници и менютата на ресторантите може да изглеждат замъглени. Вашето зрение може да се подобри, ако носите очила с диоптър или контактни лещи. Но ако искате да направите повече, за да подобрите зрението си, има и други начини да го направите. В тази статия ще ви дадем осем съвета как да подобрите зрението си над 50 години.

1. Яжте за добро зрение


Яденето на моркови е полезно за зрението. Въпреки че може да звучи клиширано, не е съвсем погрешно. Морковите са богати на витамин А, основен хранителен елемент за зрението. Витамин А обаче не е единственият витамин, който подпомага здравата функция на очите. Уверете се, че включвате в храненето си храни, богати на витамин С, витамин Е, мед и цинк. С напредване на възрастта макулната дегенерация може да се превърне в най-голямото ви предизвикателство. Антиоксидантите могат да помогнат за намаляване на макулната дегенерация. Можете да ядете храни като яйца, тикви, моркови, тъмни листни зеленчуци и сладки картофи. Рибата също е страхотна за вашите очи. Студеноводните риби като скумрия, дива сьомга и треска са богати на DHA, мастна киселина, която укрепва клетъчните мембрани, включително тези в очите ви.

2. Упражнение за вашите очи


Тъй като очите имат мускули, те могат да имат нужда от някои упражнения, за да останат в добра форма. Упражненията за очи са страхотни, когато се правят сутрин, когато очите ви са уморени и преди да си легнете. Ако сте постоянни за един месец, може да започнете да забелязвате разлика.
Започнете, като загреете очите си за пет секунди с топли длани. Направете го три пъти. Въртенето на очи не е просто израз на раздразнение, то може да помогне и на очните мускули. Погледнете нагоре и обиколете очите си около десет пъти в двете посоки. За да изострите фокуса си, дръжте писалка на една ръка разстояние и се фокусирайте върху нея. Приближете бавно писалката, докато стане на сантиметри от носа ви. Повторете този процес десет пъти.

3. Цялостно упражнение за зрение


Упражнението поне двадесет минути на ден е здравословно за цялото ви тяло, включително очите ви. Подобреното кръвообращение е полезно за малките кръвоносни съдове в очите, тъй като премахва вредните вещества, които може да са били отложени. Упражнението не трябва да е интензивно. Всъщност една бърза разходка е достатъчна.

4. Почивайте си


Затварянето на очи само за няколко минути е полезно. Можете да правите това веднъж на час или много пъти, когато сте по-изморени на работа. Ако работата ви включва седене пред компютър или четене, затварянето на очи може да бъде освежаващо. Колкото и просто да звучи, това упражнение може да предпази очите ви от прекомерно натоварване или умора.

5. Спете достатъчно


Почиването на очите ви за няколко минути не е достатъчно. Вашето тяло се нуждае от редовен, спокоен сън. Всеки лекар ще ви информира за значението на съня за вашето здраве и благополучие. Когато тялото ви получи достатъчно почивка, очите ви се обновяват. Ако се занимавате с интензивна визуална дейност, като например работа на компютър или четене на книга, кратките почивки помагат значително на очите ви, тъй като им дават възможност да си починат.

6. Създайте благоприятна за очите среда


Много неща, които ни заобикалят всеки ден, могат да бъдат вредни за очите. Например, седене за дълги периоди от време пред компютър, попадане на хлорна вода в басейна в очите ви, използване на слабо осветление при четене и флуоресцентни лампи могат да влошат зрението ви. Внимавайте за тези условия и направете всичко възможно, за да намалите излагането на очите си на тях.

7. Избягвайте пушенето, за да имате добро зрение


Освен че е нездравословно по много причини, пушенето може да допринесе за слепота. Пушенето може да увеличи шансовете ви за развитие на катаракта и може да причини свързана с възрастта макулна дегенерация (AMD). Освен това пушенето може да намали броя на антиоксидантите, които са полезни за очите ви.

8. Ходете редовно на очни прегледи


Повечето хора чакат да изпитат проблеми със зрението, за да се подложат на очен преглед. Понякога може да е твърде късно. Получаването на очни прегледи навреме може да помогне за диагностицирането на проблемите, преди да станат сериозни. Всъщност повечето зрителни дефекти могат да бъдат коригирани, когато бъдат открити навреме.

Редовните прегледи на зрението могат да помогнат чрез:

  • Коригиране на предписанията за коригиращи лещи- зрението се променя с времето и очилата, които някога са били с най-добрия диоптър, сега може да увреждат очите ви.
  • Проверете подравняването – понякога обърнати или кръстосани очи могат да причинят напрежение на очните мускули. Вашият очен лекар може да ви помогне да диагностицирате този проблем рано, за да избегнете по-нататъшно увреждане на очите ви.
  • Тон на очите – тонът на очите се променя с възрастта и коригиращите лещи могат да премахнат всички дефекти.
  • Изследване на ретината– наличието на кръвоносни съдове в ретината може да е признак на диабет. Очните прегледи могат да разкрият повече здравословни проблеми дори извън зрението.

Заключение


След 50 зрението може да бъде предизвикателство. Въпреки това може да се подобри с добър начин на живот, здравословно хранене и редовни очни прегледи.

Една от билките, които действат изключително добре върху зрението е Зелен чай. Ние от Здравитал предлагаме чист извлек от нея под формата на капсули, за да улесним максимално приема Ви!

ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ СТАТИИ ПО ТЕМАТА

ПРОДУКТИ, КОИТО МОГАТ ДА ВИ ПОМОГНАТ

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.