Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

ВИТАМИН А – как влияе на косата и косопада

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Витамин А представлява група мастноразтворими ретиноиди, която включва ретинол, ретинал и ретинилови естери. Този витамин изпълнява много роли в организма: той е от решаващо значение за зрението, участва в имунната функция и е необходим за клетъчния растеж и диференциация. Този витамин съществува в диетата като предварително образуван витамин А (от животински източници) и като провитамин А каротеноиди (източник от растения).

И двата източника на този витамин трябва да се метаболизират вътреклетъчно до техните активни форми (ретина и ретиноева киселина). По-голямата част от този витамин се съхранява в черния дроб като ретинилови естери. Когато се измерват нивата на ретинол и каротеноид, плазмените нива обикновено са достатъчни за определяне на адекватността. Плазмена концентрация на ретинол от 0,70 lmol/L означава недостатъчност на витамин А. В повечето случаи балансираната диета ще осигури здравословно количество от него. Препоръчителната хранителна доза на този витамин за възрастни над 19 години е 1300 mcg на ден.

Къде се съхранява в тялото ни?

Обикновено мастноразтворимият витамин А се съхранява в черния дроб, където неговото разпръскване е строго регулирано от анаболни и катаболни реакции между неактивния и активния метаболит. Когато нивата на този витамин са твърде високи, капацитетът на транспортната система се надвишава и този витамин се разлива в кръвообращението. Поддържането на хомеостазата и в допълнение правилната концентрация на активния метаболит е важно за здравата коса.

Видове дефицит на витамин А

Има два вида дефицит на витамин А: първичен и вторичен.

При първичен дефицит не получавате достатъчно диетичен витамин А от това, което ядете – различни животински и растителни източници като черен дроб, тъмнолистни зеленчуци или плодове. Този дефицит може да се лекува или чрез увеличаване на хранителния прием на този витамин или чрез приемане на добавки.

В случай на вторичен дефицит, различни фактори като алкохолизъм, тютюнопушене или дефицит на цинк влияят върху ефективното усвояване на витамин А от червата. Това води до повишен дефицит на този витамин в организма. Този тип дефицит може да се лекува само чрез фиксиране на всичко, което допринася за намалената абсорбция на този витамин.

Симптомите на дефицит на този витамин в организма включват влошено зрение, сухота в очите, конюнктивит и отслабена имунна система.

Ползите от този витамин за косата

Всички клетки се нуждаят от витамин А за растеж. Това включва косата, най-бързо растящата тъкан в човешкото тяло.

Този витамин овлажнява скалпа и помага за поддържане на косата здрава.

Диетите с дефицит на този витамин могат да доведат до няколко проблема, включително загуба на коса.

Естествени източници на този витамин

Балансираната и разнообразна диета, в комбинация с висококачествени хранителни добавки, е чудесен начин да получите достатъчно витамин А. Примери за храни с високо съдържание на този витамин са моркови, сладки картофи, тъмни листни зеленчуци като къдраво зеле, тиква, маруля, сушени кайсии, риба тон или тропически плодове като манго .

Дори и да се храним напълно балансирано и пълноценно, периодичният прием на добавки с витамини, които са от полза за косата ви, може да бъде добър вариант. Те съдържат микс от всички съставки, които насърчават здравето на косата. Те могат да допълнят дневния ви прием.

Не пропускайте и да се възползвате от промокода: NOVOPHANE, който ви дава възможност да поръчате капсулите против косопад Новофан/Novophane с безплатна доставка тук! Период на кампанията: 24.01-30.01.2022г.

Сладките картофи, моркови, тикви, спанак и зеле са с високо съдържание на бета-каротин, който се превръща във витамин А.

Този витамин може да се намери и в животински продукти като мляко, яйца и кисело мляко. Маслото от черен дроб на треска е особено добър източник.

Прекомерна употреба на Витамин А – лошо за здравето!

Трудно може да се предозира с този витамин но ако това се случи, имайте предвид, че е опасно за здравето на косата

Тридесет пациенти бяха оценени за период на лечение от 4 до 7 месеца, като изследванията бяха проведени с помощта на дермаскоп. В съответствие с други открития, авторите съобщават за намаляване на броя на космите, плътността и процента на анагенните косми. Тези хора приемали огромни количества витамин А.

Това беше втората статия от рубриката ни “Красива и здрава коса”. До края на седмицата детайлно ще разгледаме влиянието на всеки един, важен за косата, микроелемент върху здравето и структурата на косата!

[blog_posts style=”bounce” ids=”6602,5105,6628,6619″ badge_style=”square” image_height=”75%”] [ux_products equalize_box=”true” ids=”2205,2175,2177,2189″]
Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни