Количка

Обадете ни се на 02 402 68 68

Безплатна доставка на всички поръчки над 100 лева!

Магнезий – помощник в бробата с мускулните крампи

Facebook
Telegram
Twitter
WhatsApp

Добре дошли!

Екипът на Здравитал Ви пожелава приятно четене. Разглеждайте ежедневно нови здравни публикации.

Ако имате чести мускулни крампи на краката, една от причините може да е, че тялото ви се нуждае от повече от минерала магнезий. Проучване от 2017 г. съобщава, че до две трети от американското население е с дефицит на магнезий.

Какво представлява магнезият?

Магнезият е четвъртият най-разпространен минерал в тялото и е от съществено значение за регулиране на функционирането на тялото ви. Той участва в над 300 от биохимичните процеси в човешкия организъм, включително мускулна контракция и нормалното функциониране на нервната система.

Магнезият е широко използван при справянето със спазми в краката. . Днес ще разгледаме какво съобщават проучванията и какво можете да направите, ако посред нощ се събудите от мускулни крампи на краката.

Дефицит на магнезий

Ако имате недостиг на магнезий, увеличаването на нивата на магнезий може да има други благоприятни ефекти. По-специално спортистите се нуждаят от адекватни нива на магнезий, за да имат по-добри постижения в спорта. Установено е, че магнезият е полезен при лечение на хора със състояния като:

  • астма
  • остеопороза
  • мигренозно главоболие
  • диабет
  • сърдечно заболяване
  • депресия

Препоръчителни нива на магнезий

Колко магнезий ви е необходим зависи от вашата възраст и пол. Според Националните здравни институти на САЩ (NIH), мъжете над 70 и тийнейджърките са най-вероятните групи с дефицит на магнезий. Активно спортуващите и тези, които подлежат на по-висока физическа активност също може да страдат от недостиг на магнезий. В тези случаи може да започнете прием на хранителни добавки със съдържание на магнезий.

Източници на магнезий в храната

Консумацията на храни, богати на магнезий, може да гарантира, че нивата ви отговарят на препоръчания дневен прием. Тялото ви поглъща около 30 до 40 процента от магнезия, който получавате от храните, с които се храните.

Най-богати на магнезий са:

  • бадеми (80 mg)
  • спанак (78 mg)
  • кашу (74 mg)
  • фъстъци (63 mg)
  • соево мляко (61 mg)
  • настъргана пшенична зърнена култура (61 mg)

Ако тези храни не присъстват във вашата диета, то хранителните добавки са препоръчителни. Те се предлагат в много форми като магнезиев оксид, магнезиев хлорид и магнезиев цитрат. Медиците препоръчват употребата на магнезиев цитрат, тъй като той се усвоява по-лесно и бързо от тялото.

Също така се препоръчва приемът на магнезий да е пропорционален на приема на калций, като магнезият във вашата диета е около половината до две трети от приема на калций. Например, ако приемът на магнезий е 500–700 mg, приемът на калций трябва да бъде 1000 mg. Или, по-просто казано: Яжте разнообразни храни и включвайте добри източници на калций и храни, които съдържат магнезий .

Действа ли магнезият при мускулни крампи на краката?

Магнезият се използва широко за лечение на спазми в краката, особено в Латинска Америка и Европа. Магнезият при крампи на краката е абсолютно необходим, за да подпомогне правилната мускулна функция. Магнезият работи с други основни минерали в тялото ви, за да поддържа мускулите отпуснати и гъвкави.

Когато тренирате или правите някакъв вид физическа активност, магнезият отпуска мускулите ви и контролира контракциите им. Той също така помага за намаляване на натрупването на млечна киселина, която може да причини мускулно напрежение. Това позволява на мускулите ви да получат необходимия кислород. Магнезиевите добавки за спортни постижения могат да помогнат на този процес чрез отпускане на мускулите.

Още за магнезия и необходимостта на организма ни от него

Важна роля в производството на енергия от тялото ви е да се гарантира, че приемате достатъчно магнезий, за да се предпазите от образуване на спазми в краката. Голяма част от вашата енергия идва от аденозин трифосфат (АТФ), молекула, която преобразува енергията от хранителни източници в гориво. След това това гориво се използва за други телесни процеси. Този процес допринася за правилната мускулна функция.

Вашето тяло произвежда растежни фактори с помощта на магнезий, за да ви предпази от поява на спазми в краката. Това са протеини, които улесняват мускулния растеж и сила в дългосрочен план.

Липсата на достатъчно магнезий в тялото ви излага на по-голям риск да страдате от:

  • Мускулни спазми (особено в краката или стъпалата)
  • Стегнатост
  • Болки
  • Слабост
  • Умора

Как магнезият помага на мускулното напрежение?

Известно е, че магнезият е ефективен при лечение на мускулни спазми. Помага за облекчаване на мускулното напрежение, стягане и скованост, подпомага работата на мускулната тъкан, позволявайки по-бързо възстановяване на мускулите след тежки упражнения и позволява абсорбцията на калций в костите.

Какво причинява мускулно напрежение?

Тялото има толкова много мускулна тъкан, напрежението е изключително често и може да се появи в почти всяка област. Най-често това идва в резултат на натоварване на мускулите по време на физическа активност или нараняване на мускула при извършване на тежка работа или упражнения.

По-конкретно напрежението на шията обикновено е резултат от пренапрежение при упражнения, повдигане на тежести или седене, изправяне или спане в неудобно положение. Напрежението на гърба също е много често и може да се появи в ставите и костите, както и в мускулите и меките тъкани. Може да дойде като лека, но постоянна болка или внезапна, остра болезненост. 

Здравитал разполагат с множество хранителни добавки със съдържание на магнезий, които ви гарантират достатъчно количство от този минерал за поддържане на здраво тяло.

Такива хранителни добавки са Реставит Макс, който освен, че съдържа магнезий, е и подходящ при проблеми с опорно-двигателната система, за възстановяване на хрущялната тъкан от износване, облекчаване на ставните болки и др.

Дург продукт, в който можете да откриете магнезий, е Колаген Комплекс Макс, който ние, от Здравитал, препоръчваме да се приема при висока физическа активност и при напредване на възрастта, за да се забавят процесите на износванен хрущялната тъкан и ставите.

Прочети още!

Полин Илиева

Полин Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Гарантирана сигурност чрез reCAPTCHA и Google.Политиката за поверителност и Условията за ползване се прилагат.

Харесваш статиите ни? Абонирай се!

Абонирайки се ще получавате известия за нашите последни публикации!

Безплатни доставки

На всички поръчки над 100.00 лева

Връщане спрямо ЗЗП

При проблем ще върнем пратката Ви

Високо качество

Предлагаме само качествени продукти

100% Сигурност на данните

Грижим се за Вашите лични данни