Храни за мозъка, които подпомагат концентрацията

Estimated reading time: 4 minutes

Женшен, риба, плодове или кофеин?

Тези супер храни  и хранителни добавки могат да направят всичко – от изостряне на фокуса до подобряване на паметта, продължителността на вниманието и мозъчната функция.

Наистина ли работят? 

Не може да се отрече, че с напредването на възрастта нашето тяло остарява заедно с нас. Добрата новина е, че можете да подобрите шансовете си за поддържане на здрав мозък, ако добавите „умни“ храни и напитки към диетата си.

Кофеинът може да ви направи по-бдителни

Няма вълшебна съставка, която може да повиши коефициента на интелигентност или да ви направи по-умни, но някои вещества, като кофеина, могат да ви заредят с енергия и да ви помогнат да се концентрирате. Той се намира в кафето, шоколада, енергийните напитки и някои лекарства. Кофеинът ви дава онова мигновено събуждане, въпреки че ефектът му е краткосрочен. 

Важно! – Не бива да прекалявате! Прекалената консумация на кофеин пък може да ви накара да се почувствате нервни и раздразнителни.

Захарта може да повиши бдителността

Захарта е предпочитаният източник на гориво за мозъка ви – не трапезната захар, а глюкозата, която тялото ви преработва от захарите и въглехидратите, които ядете. Ето защо чаша плодов сок може да предложи краткосрочна стимулация на паметта, мисленето и умствените способности.

Все пак внимавайте с добавената захар, тъй като тя е свързана със сърдечни заболявания и други застрашаващи здравето състояния.

Закусвайте, за да заредите мозъка си

Изкушени сте да пропуснете закуската? Проучванията показват, че закуската може да подобри краткосрочната памет и вниманието. Учениците, които закусват, са склонни да се представят по-добре от тези, които не го правят. Храните, които са начело в списъка, включват пълнозърнести храни, млечни продукти и плодове с високо съдържание на фибри.

Съвет: Не преяждайте! Редица изследвания са твърдят, че висококалоричната закуска пречи на концентрацията.

Рибата наистина е храна за мозъка

Рибата, която е богата на омега-3 мастни киселини, е от огромно значение за здравето на мозъка. Тези здравословни мазнини имат невероятна сила. Диетата, богата на Омега-3, допринася за по-ниски рискове от деменция и инсулт. Освен това те могат да играят жизненоважна роля за подобряване на паметта, особено с напредване на възрастта.

За здравето на мозъка и сърцето яжте поне две порции риба седмично.

Добавете дневна доза ядки и шоколад

Ядките и семената са добри източници на антиоксиданта витамин Е, който е свързан в някои проучвания, с по-малко когнитивен спад с напредването на възрастта. Черният шоколад има и други мощни антиоксидантни свойства и съдържа естествени стимуланти като кофеин, който може да подобри фокуса.

Насладете се на до една порция на ден ядки и черен шоколад, за да си осигурите всички ползи, от които се нуждаете, с минимум излишни калории, мазнини или захар.

Добавете авокадо и пълнозърнести храни

Всеки орган в тялото зависи от притока на кръв, особено сърцето и мозъка. Диета с високо съдържание на пълнозърнести храни и плодове като авокадо може да намали риска от сърдечни заболявания и да намали лошия холестерол. Това намалява риска от натрупване на холестеролни плаки и подобрява притока на кръв, предлагайки прост и вкусен начин за стимулиране на мозъчните клетки.

Пълнозърнестите храни, като овесени ядки и пълнозърнеста пшеница, също допринасят за диетични фибри и витамин Е. Въпреки че авокадото има мазнини, това е добрата за вас мононенаситена мазнина, която помага за здравословния кръвен поток.

Боровинките са супер питателни

Изследвания върху животни показват, че боровинките могат да помогнат за предпазване на мозъка от увреждането, причинено от свободните радикали, и могат да намалят ефектите от свързани с възрастта състояния като болестта на Алцхаймер или деменция. 

Предимства на здравословното хранене за мозъка

Може да звучи банално, но е вярно: ако в диетата ви липсват основни хранителни вещества, това може да навреди на способността ви да се концентрирате. Яденето на твърде много или твърде малко, също може да попречи на фокуса ви. Тежката храна може да ви накара да се почувствате уморени, докато твърде малкото калории е възможно да доведат до разсейващи пристъпи на глад.

Стремете се към добре балансирана диета, пълна с голямо разнообразие от здравословни храни.

Извод

Искате ли да засилите способността си да се концентрирате? Започнете деня със 100% плодов сок, пълнозърнеста франзела със сьомга и чаша кафе. Освен да ядете добре балансирана храна, експертите съветват:

  • Наспивайте се добре.
  • Приемайте достатъчно течности.
  • Правете упражнения, които помагат за изостряне на мисленето.
  • Медитирайте, за да изчистите ума и да се отпуснете.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.